27.08.2024, 10:29:42 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.08.2024, 10:37:26 przez Patryk85!.)
Witam!
Jestem nowy w tej grupie, zanim dołączyłem do Was, przeczytałem wiele wątków, miałem wiele myśli, zdecydowałem podzielić się swoją historią licząc na porady i wsparcie, za co Wielkie Dzięki z Góry!
Mam 39lat choruję przewlekle na łuszczycę skóry i stawów - od nastu lat, od dobrych kilku lat jestem, na leczeniu biologicznym ( metrotekstat od 6m odstawiony) co mi w pełni pomaga w leczeniu. Od 2mcy wstrzymano podanie leku, ze względu na wykryty guzek prostaty (nie wiem czy ma to jakiś związek). Wykonuję kontrolne badania usg jąder i lekarz nic nie dostrzegał w okolicach, miałem również wykonane w 2016 markery, gdzie w 2024r postanowiłem je znów wykonać i tu się zaczyna...
1) 12.06.2024 r. PSA całkowite 5,895 PSA wolny 0,480/0,08 - ostatnie badanie 2016r. PSA całkowite 1,898.
Wystawiono kartę DILO i poszło.. jestem po badaniach w UCK Gdańsk - USG - potwierdzono guzek, DRE - podejrzany płat lewy, wyczuwalny guzek, MRI ( w załączniku), - mam nadzieje że MRI wg opisu nie takie złe? jestem również po badaniu biopsji fuzyjnej (lekarz skierował ze względu na PIRADS3, MRI i DRE) z dnia 22.08 - oczekuje na wynik histo.
Wizytę z urologiem i przedstawieniem leczenia mam 12.09. czy i na co powinienem się zgodzić, dopytać?
Witaj na forum, z tego co piszesz jesteś młody i od razu zapytam czy masz dzieci a jak nie czy zamierzasz ? Pytam dlatego, ze jest coraz więcej młodych i trzeba jedna rzecz uświadomić. Leczenie raka prostaty w zależności od kierunku prowadzić do bezpłodności. To po pierwsze , po drugie musisz poczekać na wynik biopsji i wtedy wybrać ścieżkę leczenia. Ogólnie większość z lekarzy i pacjentów przy nie dużym Gleasonie wybiera usuniecie prostaty , co może prowadzić do całkowitego wyleczenia.
Poczekaj na resztę wyników , jesteś młody, PSA nie jest zbyt duże, myślę ze sytuacja będzie podobna jak u mnie.
Dzięki Tomku za wiadomość.